Voice Tips

****Η γιγαντιαία δύναμη της απόφασης****

Ακούω συνεχώς:

«Κα Καλούτσα το τραγούδι είναι η ζωή μου, αλλά…

-είμαι πολύ μεγάλος/η (συνήθως 25-30 ετών) για να ξεκινήσω, έχω αργήσει για καριέρα το ξέρω

-είμαι πολύ μικρός/ή και κανείς δεν θα με πάρει στα σοβαρά

-είμαι πολύ ψηλός/ή (1,90 μ) και με απορρίπτουν στις ακροάσεις

-είμαι παχουλός/ή και δεν θα πετύχω

-είμαι αδύνατος, κοντός κλπ κλπ

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΑΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΜΙΑ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΗ ΑΠΟΦΑΣΗ. ΤΟΤΕ ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙΤΕ ΜΕ ΠΑΘΟΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΣΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ. Τελεία & παύλα

Εν3 βελτιωμένη

 

**** Ο τόνος της φωνής υποδηλώνει την κυρίαρχη σκέψη μας****

Όταν μπαίνετε σε μία επαγγελματική συνάντηση ποια είναι η πρωταρχική σκέψη σας;

_Μήπως «Μακάρι να ‘κάτσει’…;»ή «Ωχ σκούρα τα πράγματα;»

_Ή μήπως «θέλω να βρίσκομαι εδώ!» ή «Είμαι 100% έτοιμος!»

Όποια είναι η κυρίαρχη σκέψη σας κάθε στιγμή, αυτή εκφράζετε με την φωνή σας. Ακόμη κι αν πείτε μόνο «Καλημέρα». Σιγουρευτείτε λοιπόν ότι το «μέσα» σας, συμφωνεί με τον τόνο της φωνής σας, αλλιώς η φωνή θα σας προδώσει. Διότι τελικώς ο συνομιλητής ή το κοινό θα εισπράξει υποσυνείδητα τον εσωτερικό σας μονόλογο.

βελτιωμένη1.jpg
Photo by Harris Ergatidis

 

**** Η αναπνευστική άσκηση****

Το μυστικό για την πλήρη φωνητική έκφραση κάθε ανθρώπου είναι οι ασκήσεις αναπνοής. Η κατάλληλη αναπνευστική άσκηση -όπως μας διδάσκουν στην κινεζική παραδοσιακή ιατρική, μπορεί ακόμη και να γιατρέψει από ασθένειες. Η εξάσκηση στη βαθιά διαφραγματική αναπνοή έχει τεράστια οφέλη για τον άνθρωπο σε σωματικό, ψυχικό και πνευματικό επίπεδο. Έρευνες δεκαετιών το έχουν αποδείξει. Αν αλλάξει κάποιος τον τρόπο που αναπνέει, αλλάζει ζωή, διότι αλλάζει η οξυγόνωση του εγκεφάλου του.

Εξίσου σημαντικό είναι όμως ότι κάποιοι τύποι αναπνοών αντενδείκνυνται για κάποιες ασθένειες, διότι μπορεί να τι επιδεινώσουν. Η διδασκαλία της αναπνοής είναι σημαντικό κεφάλαιο για τη φωνή με πιθανές (συναισθηματικές κυρίως) παρενέργειες και πάντοτε παρακαλώ τους μαθητές μου να μην δείχνουν αναπνοές σε άλλους. Το μάθημα είναι αυστηρά προσωπικό και διαφορετικό για τον καθέναν!

_MG_9025

Η διαφραγματική αναπνοή είναι το κλειδί για την απελευθέρωση της φωνής.

 

 

 

****Πώς διακρίνουμε ότι ένας δάσκαλος φωνητικής είναι καλός;****

Απλό. Από τον αριθμό των καλών τραγουδιστών που αποφοιτούν από αυτόν. Σε 1, 2 3 χρόνια. Εντέλει σε μία ζωή. Ποσοστιαία. Επί τοις %. Ας ρωτάμε πριν απευθυνθούμε. Έρευνα αγοράς.

Πάντα πίστευα ότι ο μαθητής τότε μόνο έχει πραγματικά προχωρήσει σε ψηλό επίπεδο, όταν μπορεί να διακρίνει ότι ήρθε η ώρα να κάνει αλλαγές, ανεβάζει τον πήχη και αναζητεί άλλον δάσκαλο. Χωρίς να χαλάσουν σχέσεις. Χωρίς πικρίες. Διότι δεν σημαίνει βέβαια ότι ο δάσκαλος δεν έκανε καλά την δουλειά του. Συχνά οι δάσκαλοι τα λένε όλα, αλλά ο μαθητής δεν είναι έτοιμος να τα δεχτεί ακόμη. Δεν είναι η ώρα του. Όλες οι μεγάλες προσωπικότητες είχαν πολλούς δασκάλους. Είναι όπως με τους γονείς μας. Θέλει ωρίμανση δική μας για να αξιολογήσουμε πραγματικά το τι μας πρόσφεραν.

Δασκάλα - μαθητές: Αξία ανεκτίμητη
Δασκάλα – μαθητές: Αξία ανεκτίμητη

ΥΓ. Εννοείται ότι υπάρχουν και «δάσκαλοι» που επιβάλλεται να φύγει κάποιος τρέχοντας.

 

****Το γνώθι σαυτόν του καλού τραγουδιστή****

Η δασκάλα μου, θρυλική σοπράνο της σοβιετικής εποχής Bela Rudenko, η οποία σε ηλικία 27 ετών είχε τους μεγαλύτερους τίτλους και τιμές της Σοβιετίας, μου διηγιόταν πολλές ιστορίες από την εποχή που μεσουρανούσε στο θέατρο Bolshoi. Μία από αυτές:
Ως γνωστόν τα cast του Θεάτρου Bolshoi είχαν τουλάχιστον από 2 σολίστ σε κάθε κεντρικό ρόλο. Ο αρχιμουσικός λοιπόν που είχε την πρωτοκαθεδρία, συγκέντρωσε τους πρωταγωνιστές λίγο καιρό πριν την πρεμιέρα και τους λέει:

– «Δεν ξέρω ποιοι από σας θα τραγουδήσουν τελικώς στην πρεμιέρα, όμως… «(και πήγε να ολοκληρώσει την φράση).

Πετάγεται η Rudenko και λέει με αδιαπραγμάτευτο ύφος:

-«Ποιοι θα τραγουδήσουν στην πρεμιέρα το ξέρουμε, ποιος θα διευθύνει δεν είμαστε σίγουροι!»

Κόκκαλο ο μαέστρος…

Στην συγκεκριμένη περίπτωση η διάσημη αυτή πριμαντόνα απλά γνώριζε την αξία της και τη διεκδίκησε. Ας μην συγχέουμε την συγκεκριμένη συμπεριφορά με τον εγωισμό και το θράσος ημιμαθών «τραγουδιστών».

Η θρυλική σοπράνο Bela Rudenko
Η θρυλική σοπράνο
Bela Rudenko

Σας παραθέτω μία ηχογράφησή της με ίσως το δυσκολότερο έργο του ρεπερτορίου για κολορατούρα σοπράνο. Της το δίδαξε ο ίδιος ο συνθέτης! Πρόκειται για το 2ο μέρος του Κοντσέρτου για φωνή και ορχήστρα του Ραϊνχόλντ Γκλιέρ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: